Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti Kruh remeselná výroba s. r. o.
1. Všeobecné ustanovenia
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej v texte ako „VOP“) spoločnosti Kruh remeselná výroba s. r. o., so sídlom Kozia 28, 811 03 Bratislava-Staré Mesto, IČO: 47 762 799, zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Odd.: Sro, Vl. č.: 98680/B (ďalej ako „KRUH“ alebo „predávajúci“ alebo „prevádzkovateľ“) sa vzťahujú na všetky zmluvné vzťahy predávajúceho s tretími osobami ako zákazníkmi predávajúceho, ktorých predmetom je kúpa a predaj tovaru v internetovom obchode KRUH na internetovej stránke www.kruhpekaren.sk (ďalej len „internetový obchod“ alebo aj „e-shop“).
Zmluvným partnerom spoločnosti KRUH môže byť tak buď spotrebiteľ alebo podnikateľ (spotrebiteľ a podnikateľ ďalej len „zmluvný partner“ alebo „zákazník“).
Spotrebiteľom je každá fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení z kúpnej zmluvy uzatvorenej so spoločnosťou KRUH nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej alebo obchodnej činnosti, zamestnania alebo povolania (ďalej len „spotrebiteľ“).
Podnikateľom je každá fyzická osoba alebo právnická osoba (napríklad spoločnosť s ručením obmedzeným) (ďalej len „podnikateľ“), ktorá vykonáva samostatne, vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť sústavnú činnosť za účelom dosiahnutia zisku. Podnikateľom je osoba zapísaná v obchodnom registri, osoba ktorá podniká na základe živnostenského alebo iného oprávnenia podľa osobitných predpisov alebo fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností, pre účely týchto VOP sa za podnikateľa považuje taká osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy so spoločnosťou KRUH koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti.
Tovarom sa na účely týchto VOP rozumejú výrobky a produkty ponúkané predávajúcim v súlade s predmetom činnosti podnikania predávajúceho prostredníctvom e-shopu KRUH.
Zmluvou sa na účely týchto VOP rozumie kúpna zmluva, v ktorej vystupujú ako zmluvné strany predávajúci a zákazník, a ktorá je uzatvorená na diaľku prostredníctvom nákupu v eshope KRUH.
1.1 Platnosť VOP
Tieto VOP platia pre všetky kúpne zmluvy uzavreté prostredníctvom internetového obchodu KRUH s výnimkou, ak spoločnosť KRUH a zákazník uzatvoria písomnú zmluvu, v ktorej si výslovne dohodnú podmienky odlišné od týchto VOP, v takom prípade majú dohodnuté podmienky prednosť pred týmito VOP. Výslovný súhlas spoločnosti KRUH s podmienkami zmluvného partnera sa vyžaduje vždy, a to aj v prípade, ak spoločnosť KRUH bola oboznámená s podmienkami zmluvného partnera a prijala bez výhrad jeho platbu.
Zaškrtnutím políčka (pred odoslaním objednávky) vedľa vyhlásenia „Oboznámil som sa so všeobecnými obchodnými podmienkami, ktoré sú súčasťou kúpnej zmluvy. Poučenie o práve na odstúpenie od zmluvy som vzal/a na vedomie.“ zmluvný partner potvrdzuje, že sa v plnom rozsahu oboznámil s VOP, v ich znení platnom a účinnom v okamihu takéhoto potvrdenia. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy. Tieto VOP sú súčasne k dispozícii na eshope predávajúceho a kupujúcemu je tak umožnená ich archivácia a reprodukcia na účely plnenia Zmluvy.
2. Orgán dozoru
Ústredný Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie
Bajkalská 21/A
827 99 Bratislava
P. O. BOX 29
Odbor ochrany spotrebiteľa a trhového dohľadu
Tel. kontakt: 02/58 27 21 86
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Bajkalská 21/A
820 07 Bratislava
P.O.BOX 5
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04
fax č. 02/58 27 21 70
3. Identifikácia predávajúceho
Obchodné meno: Kruh remeselná výroba s. r. o.
Sídlo: Kutuzovova 11, 813 03 Bratislava-Nové Mesto
IČO: 47 762 799
DIČ: 2024091718
IČ DPH: SK2024091718
e-mail: kruhpekaren@gmail.com
zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č.: 98680/B
4. Oznámenie predávajúceho zákazníkom pred uzatvorením kúpnej zmluvy
4.1 Všeobecné oznámenie predávajúceho pre zákazníkov
Označenie tovaru a služieb ponúkaných spoločnosťou KRUH v internetovom obchode a podrobný popis ich hlavných vlastností je k dispozícií po kliknutí na link www.kruhpekaren.sk, po otvorení príslušného okna s označením „ESHOP“ a následne po otvorení predmetného výrobku, resp. tovaru alebo služby.
Ceny výrobkov, tovarov a služieb uvádzané na internetovom obchodne KRUH sú uvádzané vrátane DPH, nezahŕňajú však náklady spojené s prepravou a dodaním tovaru, ktoré sa líšia v závislosti od spôsobu dodania a poskytovateľa dopravy tovaru.
Ako zmluvne dohodnutá cena platí cena v okamihu odoslania objednávky zákazníkom.
Zákazník má nasledovné možnosť uhradiť cenu za tovary a služby objednané v internetovom obchode KRUH:
- v hotovosti alebo platobnou kartou priamo v prevádzke spoločnosti KRUH na adrese Vajnorská 21, Bratislava, a to pri osobnom odbere alebo pred vývozom externým dopravcom;
- prevodom vopred na bankový účet predávajúceho na základe zálohovej faktúry zaslanej predávajúcim alebo online platbu kartou prostredníctvom platobnej brány Shoptet Pay.
Zákazník je povinný uhradiť kúpnu cenu za tovary a služby objednané v internetovom obchode KRUH pred odoslaním tovaru, najneskôr však pri prevzatí tovaru, ak nie je ďalej v týchto VOP uvedené inak.
Predávajúci ponúka nasledovné možnosti dopravy tovaru:
- osobný odber na prevádzke KRUH na adrese Vajnorská 21, Bratislava;
- doprava využitím služby Zásielkovňa/Packeta doručením na vopred zvolené odberné miesto, resp. pobočky na doručenie. Cena za využitie tejto služby je uvedená s DPH.
Nároky zákazníka z vád tovaru, zo záruky a podmienky ich uplatňovania sú bližšie popísané nižšie v týchto VOP.
4.2 Odstúpenie od kúpnej zmluvy - oznámenie predávajúceho pre zákazníkov, ktorí sú spotrebiteľmi
V zmysle ustanovenia § 7 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) má spotrebiteľ právo od takto uzavretej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, pričom je nevyhnutné, aby bol v uvedenej lehote odoslaný list o odstúpení od zmluvy predávajúcemu. Toto právo má spotrebiteľ aj v prípade, ak si tovar objednaný prostredníctvom internetového obchodu vyzdvihol osobne v priestoroch predajne predávajúceho.
Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze, a teda najmä pri predaji pekárenských výrobkov.
Lehota na odstúpenie od zmluvy pri kúpe nepotravinového tovaru sa považuje za dodržanú, ak spotrebiteľ zašle oznámenie o odstúpení od zmluvy najneskôr v posledný deň lehoty.
Po prijatí oznámenia o odstúpení od zmluvy je predávajúci povinný poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o prijatí odstúpenia od zmluvy na trvanlivom nosiči (e-mailom), v zmysle § 8 ods. 4 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku. Predávajúci na požiadanie zašle/vydá spotrebiteľovi potvrdenie o prijatí odstúpenia od Zmluvy v listinnej podobe. Spotrebiteľ môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy uvedený na internetových stránkach KRUH, ktorého vzor na stiahnutie sa nachádza na adrese eshop.kruhpekaren.sk
Po odstúpení od zmluvy predávajúci vráti kupujúcemu všetky platby, ktoré spotrebiteľ uskutočnil v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie nepotravinového tovaru. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak spotrebiteľ zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý predávajúci ponúka. Predávajúci vráti všetky platby spotrebiteľovi bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní odo dňa doručenia oznámenie o odstúpení od zmluvy spotrebiteľovi. Vrátenie platieb predávajúci uskutoční rovnakým spôsobom aký použil spotrebiteľ. To nevylučuje právo spotrebiteľa dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe vrátenia platieb, ako bol spôsob uskutočnenia platby spotrebiteľom. Platba za nepotravinový tovar bude predávajúcim vrátená spotrebiteľovi až po úplnom vrátení tovaru, ktorý je predmetom odstúpenia od zmluvy, predávajúcemu alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr. Spotrebiteľ je povinný vrátiť predávajúcemu nepotravinový tovar v lehote 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy. Túto povinnosť spotrebiteľ nemá v prípade, ak predávajúci navrhol vyzdvihnutie tovaru osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota, ktorý plynie spotrebiteľovi na vrátenie nepotravinového tovaru, sa považuje za splnenú, ak spotrebiteľ podá tovar na prepravu v posledný deň lehoty.
Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy mimo prípadov stanovených zákonom aj v prípade zjavnej chyby v cene tovaru. Odstúpiť od Zmluvy podľa tohoto bodu je možné do 14 dní odo dňa nasledujúceho po dni uzatvorenia zmluvy medzi spotrebiteľom a predávajúcim tak, že predávajúci spotrebiteľovi stornuje objednávku alebo spotrebiteľa iným vhodným spôsobom upovedomí, že od zmluvy odstupuje. Pri nepotravinovom tovare môže predávajúci odstúpiť od zmluvy v lehote najneskôr deň nasledujúci po kúpe. Pokiaľ spotrebiteľ zaplatil aspoň časť kúpnej ceny tovaru, bude mu táto čiastka prevedená späť na jeho bankový účet najneskôr do 14 dní odo dňa nasledujúceho po dni odstúpenia od zmluvy zo strany predávajúceho.
V prípade odstúpenia od zmluvy zodpovedá spotrebiteľ predávajúcemu za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Tovar musí byť v pôvodnom nepoškodenom obale, tovar nesmie byť použitý, tovar musí byť nepoškodený, tovar musí byť kompletný a zaslaný spolu s dokladom o kúpe – faktúra.
5. Uzatváranie zmlúv
Návrh predávajúceho dodať zákazníkovi tovar ponúkaný v internetovom obchode KRUH nie je možné považovať za návrh na uzavretie kúpnej zmluvy (ponuku) v zmysle ustanovenia § 43a Občianskeho zákonníka a predávajúci nie je v zmysle vyššie uvedeného povinný uzavrieť zmluvu na takto ponúkaný tovar. Prezentovanie tovaru na stránke internetového obchodu predávajúceho má pre zákazníka výlučne informatívny charakter.
K návrhu na uzavretie zmluvy dôjde v okamihu, kedy zákazník zašle vyplnený objednávkový formulár, ktorý sa zobrazí po vložení tovaru do košíka, čím zákazník prejavuje vôľu uzatvoriť zmluvu, ktorej predmetom bude odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru, ktorý je uvedený v objednávkovom formulári (ďalej len „objednávka“) za podmienky uhradenia kúpnej ceny a podmienok uvedených a obsiahnutých v objednávke, ako aj v zmluve a týchto VOP.
Pred samotným odoslaním objednávky má zákazník možnosť meniť predmet objednávky, ako aj zákazníkom uvedené údaje. Odoslaním objednávky dôjde k akceptácii zo strany predávajúceho, formou potvrdzujúceho e-mailu (ďalej len „akceptácia objednávky“). Na e-mailovú adresu uvedenú zákazníkom v objednávke bude predávajúci zákazníkovi zasielať informácie o priebehu vybavovania objednávky a iných podstatných skutočnostiach ohľadom objednávky.
Akceptácia objednávky zákazníka je prijatím návrhu na uzavretie zmluvy zrealizovanej na diaľku prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Akceptácia objednávky zahrňuje špecifikáciu tovaru, ktorý je predmetom zmluvy, kúpnu cenu za tovar, identifikáciu miesta dodania tovaru, údaje o cene prepravy tovaru do miesta dodania určeného zákazníkom v objednávke, identifikáciu predávajúceho (v rozsahu: obchodné meno, sídlo, IČO, údaje o zápise v Obchodnom registri SR a i.), prípadne iné údaje.
Po akceptácii objednávky bude na e-mailovú adresu zákazníka rovnako zaslaná elektronická faktúra za tovar uvedený v objednávke, a to na sumu s ktorou zákazník vyjadril súhlas samotným zaslaním objednávky. S elektronickým zasielaním faktúry zákazník výslovne súhlasí uskutočnením objednávky prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho, pričom zákazník je oprávnený kedykoľvek predávajúceho požiadať o vystavenie faktúry zaslanej zákazníkovi na e-mailovú adresu v listinnej podobe.
Predávajúci informuje zákazníka o priebehu vybavenia objednávky prostredníctvom e-mailovej komunikácie, zasielaním informačných mailov do e-mailovej schránky zákazníka uvedenej v objednávke. V prípade akejkoľvek zmeny údajov, ktoré zákazník uvádzal v objednávke, predovšetkým zmenu mena alebo adresy, a ku ktorých zmene dôjde počas trvania zmluvy, je zákazník povinný oznámiť predávajúcemu túto zmenu, a požiadať o zmenu údajov uvedených v objednávke, aby tak došlo k naplneniu účelu zmluvy a nedošlo tak k zmareniu účelu z dôvodu nemožnosti doručenia tovaru.
Predávajúci si vyhradzuje právo zákazníka kedykoľvek v priebehu vybavovania objednávky kontaktovať za účelom dodatočného potvrdenia objednávky, za predpokladu, že sa počas spracovania objednávky preukáže, že nie je možné dodať objednaný tovar v zmysle objednávky s ohľadom na charakter /množstvo Tovaru, kúpnu cenu, náklady na prepravu Tovaru a i./. Dodatočné potvrdenie objednávky zákazníkom na žiadosť a z iniciatívy predávajúceho v zmysle vyššie uvedeného môže prebehnúť e-mailom, telefonicky alebo písomne.
Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a zákazníkom vzniká akceptáciou objednávky, a jej potvrdením zo strany predávajúceho prostredníctvom potvrdzujúceho e-mailu zaslaného na e-mailovú adresu zákazníka, ktorú zadal v objednávke. Okamihom platného vzniku zmluvy medzi predávajúcim a zákazníkom, je zákazník povinný uhradiť dohodnutú kúpnu cenu za objednaný tovar.
6. Kúpna cena, platobné a dodacie podmienky
Kúpna cena za tovar je uvedená pri konkrétnom tovare s DPH, ako aj bez DPH, pričom zákazník odoslaním objednávky vyjadruje s touto kúpnou cenou výslovný súhlas. Kúpnu cenu za tovar sa zákazník zaväzuje uhradiť predávajúcemu v zmysle faktúry vystavenej predávajúcim a zaslanej elektronicky zákazníkovi spôsobom, ktorý bol zvolený zákazníkom pri vytváraní objednávky (viď. odsek 4.1 VOP). Predávajúci je oprávnený zadržiavať objednaný tovar do dňa uhradenia kúpnej ceny a tovar zákazníkovi dodať až po úplnom uhradení kúpnej ceny.
Zákazník bol jasne a zrozumiteľne oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zákazníka zaplatiť kúpnu cenu, s čím zákazník vyjadruje súhlas zaslaním objednávky predávajúcemu.
Ceny za prepravu objednaného tovaru sú uvedené na stránke eshop.kruhpekaren.sk.
Predávajúci ponúka zákazníkovi možnosť vyzdvihnutia objednaného tovaru v predajni predávajúceho v Bratislave, po úhrade celej kúpnej ceny a iné možnosti dodania tovaru. Prepravu tovaru zabezpečuje predávajúci externým dopravcom Zásielkovňa/Packeta.
Predávajúci na stránke internetového obchodu zverejňuje a priebežne aktualizuje dostupnosť tovaru na sklade. Takéto informácie sa však môžu meniť a predávajúceho nijakým spôsobom nezaväzujú, a teda predávajúci sa týmto spôsobom nezaručuje, že daný tovar je dostupný na predajnom mieste alebo je dostupný na doručenie určitým spôsobom dopravy.
Pokiaľ v zmluve nie je uvedená iná lehota, predávajúci sa zaväzuje dodať zákazníkovi tovar v lehote najneskôr do dvoch (2) pracovných dní odo dňa akceptácie objednávky zákazníka predávajúcim, resp. v prípade platby na dobierku do dvoch (2) pracovných dní od potvrdenia objednávky.
V prípade, ak si zákazník zvolil doručenie tovaru na ním určené miesto zaväzuje sa, že sa na toto miesto dostaví a prevezme tovar a/alebo zabezpečí splnomocnenca na prevzatie tovaru a podpísanie preberacieho protokolu, pričom má nárok na originál týchto dokumentov. Tovar sa okamihom dodania na miesto určené zákazníkom alebo dohodnuté v zmluve, prevzatie tovaru zákazníkom alebo ním splnomocnenou osobou a podpísaním preberacieho protokolu, považuje za doručený. V prípade, že je z dôvodu na strane zákazníka nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom ako bolo uvedené v objednávke, zákazník je povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia. Pokiaľ sa zásielka vráti ako nedoručená bez nášho zavinenia (nesprávna adresa, zákazník zásielku nedopatrením alebo úmyselne neprevzal, a pod.) odošleme zákazníkovi správu e-mailom so žiadosťou o informáciu, čo ďalej robiť s jeho objednávkou. Odpoveď na túto výzvu očakávame v termíne 7 dní od odoslania správy.
Dodanie tovaru sa uskutočňuje výlučne v rámci Slovenskej republiky.
Nebezpečenstvo škody, náhodnej skazy a náhodného zhoršenia kvality predaného tovaru prechádza na zákazníkov, ktorí sú spotrebiteľmi, prevzatím tovaru. Pokiaľ mal zákazník prevziať tovar od dopravcu, prechádza nebezpečenstvo náhodného zničenia a náhodného zhoršenia kvality zakúpeného tovaru na zákazníka prevzatím tovaru na mieste dodania ním určenom.
Ak je zákazník podnikateľom, je ako miesto dodania tovaru a prípadných nárokov z náhradného / dodatočného plnenia dohodnuté sídlo spoločnosti KRUH, ak sa spoločnosť KRUH a zákazník nedohodnú inak.
Ak predávajúci tovar odošle, predávajúci uskutoční dodanie tovaru zákazníkovi, ktorý je podnikateľom, odovzdaním tovaru prvému dopravcovi na prepravu tovaru pre zákazníka a umožní zákazníkovi uplatniť si voči dopravcovi práva z prepravnej zmluvy.
Nebezpečenstvo škody a náhodného zhoršenia kvality predaného tovaru prechádza v prípade zákazníkov, ktorí sú podnikateľmi, prevzatím tovaru zákazníkom, alebo osobou oprávnenou na prevzatie. V prípade kúpy s následným zaslaním tovaru prechádza nebezpečenstvo náhodného zničenia alebo náhodnej zhoršenie kvality predaného tovaru na zákazníka už odovzdaním tovaru prvému dopravcovi na prepravu.
Zákazník, ktorý je podnikateľom, je povinný spolu s prepravcom bezprostredne pri prevzatí dodaného tovaru skontrolovať stav zásielky. Zjavné, zvonka viditeľné škody spôsobené pri preprave si zákazník musí pri prevzatí tovaru nechať potvrdiť dopravcovi. Zákonné práva a povinnosti zákazníka tým nie sú dotknuté.
Za účelom kontroly stavu zásielky odporúčame zákazníkom, ktorí sú spotrebiteľmi, spolu s prepravcom bezprostredne pri prevzatí dodaného tovaru skontrolovať stav zásielky pred prepravcom. Zákonné práva a povinnosti zákazníka tým nie sú dotknuté.
- Práva a povinnosti Predávajúceho
Predávajúci je povinný poskytnúť zákazníkovi tovar v zmysle potvrdenej objednávky v dohodnutom množstve, cene, kvalite a lehote a tovar zabaliť a odovzdať na prepravu, pričom predávajúci tovar vhodným spôsobom zabalí tak, aby nedošlo k poškodeniu, respektíve, aby eliminoval možnosti poškodenia tovaru pri preprave.
Predávajúci je povinný zabezpečiť, aby tovar bol takej akosti a spĺňal technické či iné požiadavky, ktoré ten ktorý tovar musí v zmysle platných právnych predpisov Slovenskej republiky alebo medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná, spĺňať.
Predávajúci sa zaväzuje zákazníkovi odovzdať potvrdenie o uzatvorení zmluvy bezodkladne po vzniku zmluvy, najneskôr však do okamihu odovzdania tovaru v listinnej podobe alebo na trvanlivom nosiči (e-mailom).
Rovnako je predávajúci povinný odovzdať zákazníkovi všetky doklady potrebné na po/užívanie tovaru, ako aj na prevzatie tovaru v slovenskom jazyku. Takýmito dokladmi rozumieme predovšetkým podľa povahy tovaru návody na používanie tovaru, záručný list a daňový doklad. Zásielka s tovarom neobsahuje tlačený daňový doklad. Daňový doklad je zákazníkovi doručený emailom.
Predávajúci má právo na zaplatenie kúpnej ceny za tovar, vo výške odsúhlasenej zákazníkom v objednávke.
- Práva a povinnosti zákazníka
Zákazník je povinný zaplatiť kúpnu cenu za tovar a poskytnúť súčinnosť pri doručení tovaru, t.j. prevziať tovar riadne a včas podľa objednávky alebo dohody zákazníka s predávajúcim v zmluve. Rovnako je zákazník povinný potvrdiť prevzatie tovaru predávajúcemu osobne alebo prostredníctvom splnomocneného zástupcu.
Zákazník má právo, aby mu Predávajúci dodal Tovar, ktorý si Kupujúci objednal, a to v dohodnutom množstve, kvalite, cene a na jeho odovzdanie v termíne a mieste dohodnutom Predávajúcim a Kupujúcim.
- Reklamačný poriadok
Účelom tohto reklamačného poriadku je informovať zákazníka o podmienkach a spôsobe reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv.
Práva zákazníkov v prípade vadného plnenia a práva vyplývajúce zo záruky sa v prípade zákazníkov, ktorí sú spotrebiteľmi riadia týmto reklamačným poriadkom a príslušnými právnymi predpismi slovenského práva (najmä ustanovenia § 619 a nasl. Občianskeho zákonníka, zákona o ochrane spotrebiteľa a zákone o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku).
V prípade zákazníkov, ktorí sú podnikateľmi, sa uplatňujú príslušné ustanovenia § 422 a nasl. Obchodného zákonníka.
9.1 Zodpovednosť za vady tovaru
Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí zákazníkom. Pri použitých veciach nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka). Pri potravinách je vyznačený dátum spotreby alebo dátum minimálnej trvanlivosti.
Zákazník je povinný tovar pri jeho prevzatí skontrolovať a pri používaní tovaru dodržiavať okrem všeobecne známych pravidiel podľa povahy tovaru aj podmienky stanovené pre používanie tovaru v záručnom liste alebo návode na používanie, je povinný tiež užívať a ošetrovať vec v súlade s jej prirodzenou životnosťou. Predávajúci nezodpovedá najmä, nie však výlučne, za nasledovné vady:
- vady, ktoré vznikli nesprávnym užívaním, skladovaním, ošetrovaním, údržbou, zásahom zákazníka alebo mechanickým poškodením,
- vady, o ktorých zákazník pri prevzatí veci vedel, resp. bol na ne vyslovene upozornený,
- pre ktoré bola poskytnutá zľava z ceny veci,
- vady, ktoré sú spôsobené bežným opotrebením tovaru spôsobeného jej bežným používaním, v dôsledku prirodzených zmien materiálu,
- vady, ktoré zákazník spôsobil sám, ktoré boli spôsobené neoprávneným a neodborným zásahom,
- vady, ktoré vznikli v dôsledku vyššej moci (prírodné javy, záplavy, krupobitie a pod.).
Záručná doba je 24 mesiacov, ak v týchto VOP nie je ustanovené inak. Ak je na predávanom tovare, jeho obale alebo návode k nemu pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. Ak ide o použitý tovar, kupujúci a predávajúci sa môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej než 12 mesiacov. Pri veciach, ktoré sú určené na to, aby sa užívali po dlhšiu dobu, ustanovujú osobitné predpisy záručnú dobu dlhšiu ako 24 mesiacov. Záručná doba presahujúca 24 mesiacov sa môže týkať i len niektorej súčiastky veci. Práva zo zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
Pri potravinárskych výrobkoch podliehajúcich rýchlej skaze musia byť vady uplatnené bez zbytočného odkladu, najneskôr v deň nasledujúci po kúpe; inak práva zaniknú. Pri ostatných potravinárskych výrobkoch musia byť vady reklamované v záručnej dobe uvedenej na obale (pri lehote trvanlivosti).
Na žiadosť kupujúceho je predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list). Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe. Vyhlásením v záručnom liste vydanom kupujúcemu alebo v reklame môže predávajúci poskytnúť záruku presahujúcu rozsah záruky ustanovenej v tomto zákone. V záručnom liste určí predávajúci podmienky a rozsah tejto záruky.
Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia veci zákazníkom. Ak má kúpenú vec uviesť do prevádzky iný podnikateľ než predávajúci, začne záručná doba plynúť až odo dňa uvedenia veci do prevádzky, pokiaľ zákazník objednal uvedenie do prevádzky najneskôr do troch týždňov od prevzatia veci a riadne a včas poskytol na vykonanie služby potrebnú súčinnosť.
Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď zákazník po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať zákazníkovi potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.
Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.
Ak ide o použitú vec, zaniknú práva zo zodpovednosti za vady, ak neboli uplatnené do 24 mesiacov odo dňa prevzatia použitej veci zákazníkom alebo do doby, na ktorej sa predávajúci a kupujúci dohodli.
9.2. Reklamácia tovaru
Zákazník je oprávnený uplatniť reklamáciu v prevádzke KRUH na adrese Vajnorská 21, Bratislava počas prevádzkovej doby, prípadne prostriedkami diaľkovej komunikácie alebo uplatňuje reklamáciu jej spísaním a odoslaním na emailovú adresu kruhpekaren@gmail.com a následným zaslaním reklamovaného výrobku na adresu sídla KRUH alebo prevádzky na adrese Vajnorská 21, Bratislava. Ak je v záručnom liste uvedený iný podnikateľ určený na opravu, ktorý je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre zákazníka bližšom, uplatní zákazník právo na opravu u podnikateľa určeného na vykonanie záručnej opravy.
Zákazník musí uplatniť vady u predávajúceho bez zbytočného odkladu. Ak je však v záručnom liste uvedený iný podnikateľ určený na opravu, ktorý je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre zákazníka bližšom, uplatní zákazník právo na opravu u podnikateľa určeného na vykonanie záručnej opravy. Podnikateľ určený na opravu je povinný opravu vykonať v lehote dohodnutej pri predaji veci medzi predávajúcim a zákazníkom.
Pri uplatnení reklamácie je zákazník povinný predložiť doklad o zakúpení tovaru u predávajúceho (pokladničný doklad, faktúru) alebo inak hodnoverne preukázať, že vec kúpil od predávajúceho.
Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť zákazníka o jeho právach podľa bodu 9.3 týchto VOP. Na základe rozhodnutia zákazníka, ktoré z týchto práv zákazník uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa tohto bodu VOP ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak k prevzatiu predmetu reklamácie predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie, tak lehoty na vybavenie reklamácie podľa tohto článku začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim; najneskôr však od momentu, kedy predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má zákazník právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
Pri uplatnení reklamácie vydá predávajúci zákazníkovi potvrdenie o uplatnení reklamácie. Zákazník poskytne za účelom riadneho vybavenia reklamácie svoje kontaktné údaje (napr. kontaktnú adresu, email a tel. číslo). V prípade, ak zákazník uplatnil reklamáciu prostredníctvom prostriedkom diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť zákazníkovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť zákazníkovi ihneď, predávajúci ho doručí bez zbytočného odkladu, najneskôr spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Predávajúci však nie je povinný doručiť zákazníkovi potvrdenie o uplatnení reklamácie v prípade, ak zákazník má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
Zákazník je povinný poskytnúť predávajúcemu potrebnú súčinnosť nevyhnutnú pre vybavenie reklamácie a že musí strpieť odovzdanie alebo sprístupnenie reklamovanej veci, inak nie je možné pristúpiť k vybaveniu reklamácie.
9.3 Nároky z vád tovaru
Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má zákazník právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Zákazník môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Zákazník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má zákazník právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú zákazníkovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však zákazník nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
Ak vec predávaná za nižšiu cenu alebo použitá vec má vadu, za ktorú predávajúci zodpovedá, má zákazník namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.
9.4. Spôsob vybavenia reklamácie
Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
Ak zákazník reklamáciu nepotravinového tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od zákazníka vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť zákazníkovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Tým nie je dotknutá povinnosť predávajúceho vydať zákazníkovi písomný doklad o vybavení reklamácie tak, ako je uvedené nižšie.
Ak zákazník reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže zákazník zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša zákazník bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak zákazník odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný zákazníkovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie, ak lehota na jej vybavenie začala plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim.
Pri vydaní veci po vybavení reklamácie uplatnenej osobne je zákazník povinný predložiť doklad, na základe ktorého bola vec prijatá na reklamáciu a preukázať svoju totožnosť platným dokladom totožnosti, alebo iným spôsobom hodnoverne preukázať oprávnenie prevziať reklamovanú vec. V opačnom prípade je predávajúci oprávnený odmietnuť vec vydať.
- Odstúpenie od zmluvy
Právo zákazníka, ktorý je spotrebiteľom, na odstúpenie od zmluvy sa spravuje podľa ustanovení odseku 4.2 týchto VOP a príslušnými zákonnými ustanoveniami.
Zákazník má právo tzv. stornovať objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek pred jej záväzným potvrdením predávajúcim. Po záväznom potvrdení objednávky iba v prípade, že predávajúci nesplní dohodnuté podmienky dodania.
Zákazníci, ktorí sú podnikateľmi, majú právo na odstúpenie od zmluvy, ktoré im umožňujú príslušné právne predpisy.
Spoločnosť KRUH je oprávnená odstúpiť od zmluvy z dôvodu vypredania svojich zásob tovaru alebo z dôvodu jeho nedostupnosti.
- Ochrana a spracovanie osobných údajov
Predávajúci spracúva osobné údaje v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane osobných údajov“) a nariadenia Európskeho parlamentu a Rady 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „Nariadenie GDPR“).
Bližšie informácie ohľadom podmienok spracovania osobných údajov, vrátane práva odvolať súhlas so spracovaním osobných údajov v prípade, ak tento bol udelený, sú uvedené v osobitnom dokumente – Pravidlá ochrany osobných údajov, ktorý tvorí prílohu návrhu zmluvy a zároveň sú dostupné na stránke www.kruhpekaren.sk a/alebo k nahliadnutiu v mieste sídla predávajúceho.
Kupujúci je povinný oboznámiť sa s podmienkami spracovania osobných údajov uvedených v hore uvedenom informačnom memorande o ochrane osobných údajov a túto skutočnosť písomne potvrdiť predávajúcemu.
- Alternatívne riešenie sporov medzi kupujúcim a zákazníkom, ktorý je spotrebiteľ
Účelom tohto článku VOP je informovať spotrebiteľa o možnosti a podmienkach alternatívneho riešenia sporov medzi predávajúcim a zákazníkom, ktorý je spotrebiteľom.
Zákazník, ktorý je spotrebiteľom, má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou na nápravu (zaslanú na adresu sídla alebo e-mailovú adresu uvedenú v článku 3 týchto VOP. Ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci inak porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo obrátiť sa s cieľom ochrany svojich spotrebiteľských práv na subjekt alternatívneho riešenia sporov v prípadoch ustanovených zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v platnom znení (ďalej len „zákon o alternatívnom riešení sporov“) a pokúsiť sa o dosiahnutie dohody o vyriešení sporu zákonom stanoveným postupom.
Subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, alebo ďalšie subjekty uvedené na stránkach Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky (https://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1?csrt=4757558002860323309)
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom online platformy alternatívneho riešenia sporov, ktorá je dostupná online na https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-complaints/resolve-your-consumer-complaint_sk.
Ak sú na alternatívne riešenie sporov príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má zákazník ako spotrebiteľ. Okrem alternatívneho riešenia sporov má zákazník právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd.
- Záverečné ustanovenia
Právne vzťahy medzi predávajúcim a zákazníkom, ktorým je spotrebiteľ, neupravené výslovne týmito VOP a zmluvou, sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, zákonom č. 102/2014 o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo zmluvy uzatvorenej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ako aj zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
Právne vzťahy medzi predávajúcim a zákazníkom, ktorým je podnikateľ, neupravené výslovne týmito VOP a zmluvou, sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
Tieto VOP nadobúdajú účinnosť voči zmluvnému partnerovi uzavretím zmluvy. Tieto VOP sú platné a účinné od 25.11.2022. Platne uzavretá kúpna zmluva sa spravuje VOP platnými v čase jej uzavretia. Predávajúci oznamuje zmeny VOP na svojej internetovej stránke https://www.kruhpekaren.sk/.
Aktuálne VOP sú zverejnené po dobu dvadsaťštyri (24) hodín denne na webovej stránke predávajúceho www.kruhpekaren.sk a v tlačenej podobe sú k dispozícii na adrese sídla predávajúceho.